1. Allmänt
Man måste vara minst 18 år för att handla här hos oss. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer. Alla priser är inkl. moms. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och det finns svensk bruksanvisning i digital form när produkten så kräver det. Bruksanvisningen hittar man under respektive produkt på vår hemsida eller genom att skicka oss ett epostmeddelande.  Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi reserverar oss mot skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar.

2. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdag från det att vi har mottagit betalning, om produkten finns på lager, men kan vid hög orderingång vara 2-5 arbetsdagar. Finns inte produkten i lager anges ett ungefärligt antal dagar innan vi får in produkten i lager. Vid Lagerstatus: beställningsvaror kontaktar vi er för mer information om leveranstid.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och för ändrade villkor hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Vid försenad leveranstid så har kunden rätt att häva köpet och vi betalar tillbaka beloppet inom 20 dagar.

3. Bekräftelse
När vi mottagit Er beställning skickas en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Sparar orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med Kundtjänst.

4. Betalningsalternativ
Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan.

 Alt 1. Förskottsbetalning till Bankgiro
Ordern betalas till vårt Bankgiro ange order/fakturanumret som referens. Tar ca 1-3 arbetsdagar extra innan vi har mottagit betalningen och kan leverera era produkter.

 Alt 2. Kortbetalning
Önskar man betala med Visa eller Mastercard gör ni detta direkt på vår hemsida.  Väljer ni att betala med kort kan vi leverera er order omgående.

 Alt 3. Faktura (avgift 19-29kr)
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkor 14 dagar från att vi skickar er beställning från oss. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning genomförs och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress och personer som är över 18år. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid delbetalning tillkommer 29 kr i månatlig aviseringsavgift och 19.90% i ränta. Minsta beloppet att betala per månad är 100kr. Väljer ni att betala genom faktura kan vi leverera varorna omgående. Tänk på att betala fakturan i tid…

 Alt 4. Direkt betalning
Man kan betala direkt från sin Internetbank och fungerar med Sverige 4 största banker. Väljer ni att betala med direktbetalning så kan vi skicka varorna direkt.

5. Frakt & Leverans
Leverans sker med PrivPak (Schenker), DHL eller Posten, fraktkostnad visas i “Gå till Kassan”.  I vissa fall är det av frakttekniskt bättre att skicka med Posten än DHL/Privpak vi kommer då ändra ert valda fraktsätt, detta innebär ingen extra kostnad för er utan bara snabbare leverans.

6. Retur & Ångerrätt
Man har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar dina varor.

För att ångerrätten ska gälla, måste varan vara i sitt ursprungliga skick. Returporto står kunden för. Innan retur måste ni kontaktar oss så vi kan lösa det på bästa sätt. Skicka returer så det går att spåra försändelsen, vi kan inte ansvara för för transportörens försumlighet. Vid byte av vara tillkommer en frakt. Glöm inte att emballera returförsändelsen väl.

Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten.

7. Reklamation
Skulle varan vara skadad, saknad eller felaktig måste reklamation göras. Reklamationen görs genom att kontakta oss. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten vilket kommer återbetalas till kund vid godkänd retur. Vid reklamation är det viktigt att man kontaktar oss omgående och man sparar kartongen som produkterna skickades i.

Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se

Produktens ytterförpackning (produktens emballage)  är till för att skydda produkten under transport. Skadad ytterförpackning (produktens emballage) godkännes därför ej som reklamation. Produkterna kan i vissa fall skickas utan kartong tex. pga. frakt tekniska själ.

Vi reaktion på någon produkt gäller olika regler för olika märken, det är dock viktigt att man tar en bild på reaktionen och kontaktar oss omgående, genom att maila oss bilden, ordernr och vilken produkt som gav reaktionen.

8. Ej uthämtade paket.
Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämta ur ditt paket på utlämningsstället, så måste ni kontakta oss så vi kan lösa det på bästa sättet. Sänds den tillbaka utan att kunden hämtar ut det så debiteras man en kostnad på 295 kr, för frakter och embalage.

9. Säkerhet
Vi använder SSL (Secure Socket Layer) (http://) som är industristandard för ett protokoll för säker överföring av data via Internet. När sidan använder SSL visas ett hänglås i webbläsaren.

10. Övrigt
Bilder på färger på smink kan variera mot det verkliga utseendet beroende på att olika skärmar visar färgerna lite olika.

Man kan endast använda ett erbjudande (Gåva / Rabatt) per beställning.

I vår butik i Varberg säljs produkterna till ordinarie priser, det går inte hämta produkter där och personalen kan inte svara på frågor angående Internetbeställningar utan  kontakta oss enklast på e-post eller genom telefon.

11. Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.