Köpvillkor

Vision It Varberg AB
Prästgatan 18b
43244 Varberg

Organisations nr. 556956-2571 driver denna webbplats, behöver ni komma i kontakt med oss använd vårt kontaktformulär eller skicka ett e-post till service@ahead.se

1. Allmänt

Man måste vara minst 18 år för att handla här hos oss. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer. Alla priser är inkl. moms. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och det finns svensk bruksanvisning i digital form när produkten så kräver det. Bruksanvisningen hittar man under respektive produkt på vår hemsida eller genom att skicka oss ett e-postmeddelande.  Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi reserverar oss mot skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar.

2. Leveranstid

Leveranstiden beror på valt fraktsätt läs mer genom att klicka här, leveranstiden räknas på ordrar gjorda innan 11:00. Vid hög orderingång kan leveranstiden förlängas ytterligare någon dag. Finns inte produkten i lager  kontaktar vi er med mer information. Vid Lagerstatus: beställningsvaror kontaktar vi er för mer information om leveranstid. Vi reserverar oss för slutförsäljning och för ändrade villkor hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Vid försenad leveranstid så har kunden rätt att häva köpet och vi betalar tillbaka beloppet inom 10 dagar.

3. Bekräftelse

När vi mottagit er beställning skickas en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med kundtjänst.

4. Betalningsalternativ

Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan.

 Alt 1. Kortbetalning

Önskar man betala med Visa eller Mastercard gör ni detta direkt på vår hemsida.  Väljer ni att betala med kort kan vi leverera er order omgående.

 Alt 2. Faktura 

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkor 14 dagar från att vi skickar er beställning från oss. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning genomförs och leverans sker endast till folkbokförd adress och till personer som är över 18år. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid delbetalning tillkommer 29 kr i månatlig aviseringsavgift och 19.90% i ränta. Minsta beloppet att betala per månad är 100kr. Väljer ni att betala genom faktura kan vi leverera varorna omgående. Tänk på att betala fakturan i tid.

Alt 3. Direkt betalning

Man kan betala direkt från sin Internetbank och fungerar med Sveriges 4 största banker. Väljer ni att betala med direktbetalning så kan vi skicka varorna direkt.

Alt 4. Swish

Swish är mycket enkelt och smidigt sätt att betala med och fungerar med de flesta svenska banker.

Alt 5. Delbetalning

Önskar man delbetala fakturan så kan man göra det genom Svea

5. Frakt & Leverans

Leverans sker med DHL eller Postnord, fraktkostnad visas i “Gå till Kassan”. Läs mer om frakterna här

6. Retur & Ångerrätt

Man har rätt att ångra sitt köp inom 30 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar dina varor.

För att ångerrätten ska gälla, måste varan vara i sitt ursprungliga skick, oöppnad och oanvänd. Returporto står kunden för och ligger normalt på 79kr men kan vara högre beroende på produkternas vikt. Innan retur måste ni kontaktar oss så vi kan lösa det på bästa sätt. Skicka returer så det går att spåra försändelsen, Ahead kan inte ansvara för transportörens försumlighet. Vid byte av vara tillkommer en frakt. Glöm inte att emballera returförsändelsen väl.

Ångrar du din beställning innan den är skickad från oss, kan det vara möjligt att stoppa den, kontakta oss först genom vår chatt när vi är online, är vi inte online så ring oss. Skulle det vara efter kontorstid, använd vårt “kontakta oss” formulär och kontakta oss direkt nästkommande vardag på chatt eller telefon.

Ångerrätten är ej tillämplig för företag, produkter som är beställningsvaror, produkter med bäst före datum.

Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten inom 14 dagar.

7. Reklamation

Skulle varan vara skadad, saknad eller felaktig måste reklamation göras inom 2 dagar efter att paketet hämtas ut. Reklamationen görs genom att fylla i formuläret under “kontakta oss” med bifogad bild. Om en vara är felaktig eller fel expedierad står vi för returfrakten vilket kommer återbetalas till kund vid godkänd retur. Vid reklamation är det viktigt att man kontaktar oss omgående och man sparar kartongen som produkterna skickades i.

Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se

Produktens ytterförpackning (produktens emballage) är till för att skydda produkten under transport. Skadad ytterförpackning (produktens emballage) godkännes därför ej som reklamation. Produkterna kan i vissa fall skickas utan kartong tex. pga. frakt tekniska själ.

Vi reaktion på någon produkt gäller olika regler för olika märken, det är dock viktigt att man tar en bild på reaktionen och kontaktar oss omgående, genom att e-posta oss bilden, ordernummer och vilken produkt som gav reaktionen. Vi kontaktar sedan vår leverantör för ett godkännande. Vid godkännande så skickar vi dig en fraktsedel så du kan skicka tillbaka produkten, vid återbetalningen så dras frakten på 100 kr av på produkten.

8. Ej uthämtade paket.

Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämta ur ditt paket på utlämningsstället, så måste ni kontakta oss så vi kan lösa det på bästa sättet. Sänds den tillbaka utan att kunden hämtar ut det så debiteras man en kostnad på 259 kr för paket inom Sverige och 350 kr för paket utanför Sverige, för frakter och emballage. 

9. Säkerhet

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) (https://) som är industristandard för ett protokoll för säker överföring av data via Internet. När sidan använder SSL visas ett hänglås i webbläsaren.

10. Prover

När du beställer hudvårdsprodukter från oss har du möjlighet att beställa kostnadsfria prover på somliga produkter, vilket räcker till ungefär en behandling. Proverna är markerad som kostnad 0kr inne på själva produkten. Max ett prov per produktprov. Skulle det kostnadsfria provet som ni beställer vara slut så försöker vi ersätter det med annat prov.

Några av våra leverantörer tar betalt för sina prover, vilket i sådana fall anges som pris på själva produkten. 

11. Bäst före datum

De flesta produkter som har solskydd har oftast en bäst-före-datum. Före datumet  är solskyddet garanterat vad som anges på förpackningen. Efter denna bäst-före-datum så minskar solskyddsfaktorn väldigt sakta. Bäst-före-datumet gäller alltså solskyddet och inte krämen. På produkten finns information om hur länge den är hållbar efter öppnandet, normalt är 6,12,24 månader. Något att tänka på är att när man första gången har öppnat produkten så börjar solskyddet att brytas ned, alltså samma sak som händer efter bäst-före-datumen. En produkt med solskydd ska man inte lägga på hyllan för framtida bruka, utan den ska börja användas så fort som möjligt för bästa solskydd.  Alla våra produkter har minst 4 månaders Bäst-före-datum om inget annat anges.

12. Övrigt

Är du osäker på vilka produkter som passar dig rekommenderar vi att du rådfrågar en hudterapeut innan ni beställer.  Bilder på färger på smink kan variera mot det verkliga utseendet beroende på att olika skärmar visar färgerna lite olika.

Vid beställning så går man med i vår kundklubb där man får nyhetsbrev och erbjudanden till sin epostadress, önskar man inte detta så kan man avregistrera sig i nyhetsbrevet eller genom att “kontakta oss“.

Man kan endast använda ett erbjudande (gåva/rabatt) per beställning.

I vår butik i Varberg säljs produkterna till ordinarie priser. Har du frågor som rör din beställning kontaktar du oss enklast på e-post eller via telefon, ej i butik

13. Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.