FAQ - Vanliga frågor

Behöver jag logga in för att kunna handla?

Nej, du behöver inte vara inloggad för att kunna göra en order hos oss. När du lagt dina önskade varor i varukorgen så går du “till kassan” där du anger dina uppgifter. Där har du även möjlighet att skapa ett konto så du kan logga in för att kontrollera dina beställningar osv.

Kan jag justera min order?

Du kan ändra din order på de beställningarna som ännu inte är packade och färdigbehandlade. Vänligen kontakta oss snarast via chat eller mail under “kontakta oss

Kan jag beställa prov på en produkt?

Önskar du prov på en specifik produkt så kan du beställa det under själva produkten, finns inget prov där så har vi inget prov på produkten. Kostnadsfria prover får man beställa ett prov per vanligt vara man köper. Ett prov räcker i vanliga fall till en behandlingar men är mest för att “känna” på produkten. Skulle det kostnadsfria provet som ni beställer vara slut så försöker vi ersätta det med annat prov.

Hur gör jag för att få fri frakt?

Alla köp för ett ordervärde på minst 150 kr ger till tillgång till fri frakt (gäller ej prover och somliga andra produkter). Observera att det tillkommer fraktavgift vid val av expressfrakt.

Har min beställning gått igenom?

Vid varje genomförd och godkänd beställning sänds en automatisk orderbekräftelse till den angivna mailadressen. Vänligen titta i skräpposten om du inte finner det i din inkorg. Skulle du mot förmodan inte ha mottagit en orderbekräftelse kan det hända att man i samband med beställning uppgett en felaktig mailadress. “Kontakta oss” om du känner dig osäker

Hur fungerar de olika fraktalternativen?

Du finner mer information om våra olika fraktalternativ HÄR 

Skickar ni utanför Sverige?

Ja det gör vi. Du finner information om vilka länder vi skickar till HÄR.

Hur kan ni hålla så låga priser?

Vi har låga omkostnader och har inga dyra butikslokaler osv, detta gör att vi kan på internet hålla ett lågt pris. Alla varor är äkta och kommer från respektiver leverantör. På tex. Dermalogicas produkter så finns det ett äkthetsbevis, ett litet hologram-klistermärke. Detta intygar att varan är äkta.

Hur fungerar det med DHL och POSTNORD?

Beroende på vikt och värde sänds din beställning antingen med Postnord eller DHL.

Beställningar som skickas med DHL sänds till ditt närmsta DHL-ombud. När beställningen är färdigbehandlad skickas ett SMS och mail med spårningsnummer så du enkelt kan följa din beställning. När paketet kommer fram till utlämningsstället skickar DHL er ett löpnummer via SMS, alternativt mail som du anger vid uthämtning av paket samt visar legitimation.


Beställningar som skickas med POSTNORD levereras direkt till din postlåda. Om postnord inte kan leverera till din postlåda hamnar din beställning hos ditt närmsta ombud. En avi/sms kommer sändas till dig med mer information om vart du kan hämta din beställning. 

Jag vill reklamera en produkt

För mer information gällande reklamationer/returer läs punkter 6 & 7 HÄR. Vid reklamation fyller du i uppgifter under “kontakta oss“, bifoga även bild. Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan.

Min produkt skiljer sig i konsistens/lukt mot tidigare, är något fel?

Detta är en vanligt förekommande fråga men heller inget konstigt. Lukten på en produkt kan variera, oftast beror det på att ingredienserna som produkten består av, doftar olika beroende på exempelvis vilken årstid produkten tillverkas i osv. Den “nya” produktens doft kan även skilja i lukten mot din tidigare då den är öppnad. Syre har då reagerat med produkten som då börjar bryta ner den.

Du kan känna dig trygg med att det alltid är nya produkter i vårt sortiment då vi omsätter vårt lager ett flertal gånger varje månad från svenska leverantörer. Skulle du mot förmodan tro att det är något fel på din produkt är du välkommen att skicka tillbaka den så vi i vår tur kan skicka den på bedömning hos vår leverantör. Vänligen använd vårt kontaktformulär under “kontakta oss“. Är något fel på produkten får du returfrakten återbetalad och en ny produkt skickad till dig.

Hur fungerar det med att betala mot Faktura 14 dagar?

Vid val av “Faktura 14 dagar” skickas en faktura med i din beställning och även till din epostadress. Fakturan betalas inom 14 dagar från att vi har skickat varorna.

Kan jag dela upp min betalning?

Ja ! Välja “Faktura 14 dagar” och ange “dina uppgifter” i kassan. Därefter kan du välja “Konto” under betalningsalternativen.  Du kommer få en faktura där du kan dela upp din betalning genom att betala minimum 100kr + 29 kr (expeditionsavgift) + ränta i månaden. Mer information finns på fakturan.

Jag har ångrat min beställning, hur gör jag?

Enligt distansköpslagen måste vi erbjuda våra kunder 14 dagars ångerrätt. Vi erbjuder våra istället våra kunder 30 dagars ångerrätt så att man i lugn och ro kan ta sitt beslut. Dessa 30 dagar gäller från och med det att du har mottagit varorna. För att ångerrätten ska gälla, måste varan vara i sitt ursprungliga skick, oöppnad och oanvänd. Innan retur måste ni fylla i formuläret under “kontakta oss”.

Ångrar du din beställning innan den är skickad från oss, kan det vara möjligt att stoppa den, kontakta oss först genom vår chatt när vi är online, är vi inte online så ring oss. Skulle det vara efter kontorstid, använd vårt “kontakta oss” formulär och kontakta oss direkt nästkommande vardag på chatt eller telefon.

Ångerätten är ej lämplig för produkter med bäst-före-datum, företag eller produkter som är beställningsvaror. Vid byte av vara tillkommer en fraktavgift. Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten inom 14 dagar.

Hur fungera bäst före datumen på produkter med solskydd?

De flesta produkter som har solskydd har oftast en bäst-före-datum. Före datumet  är solskyddet garanterat vad som anges på förpackningen. Efter denna bäst-före-datum så minskar solskyddsfaktorn väldigt sakta. Bäst-före-datumet gäller alltså solskyddet och inte krämen. På produkten finns information om hur länge den är hållbar efter öppnandet, normalt är 6,12,24 månader. Något att tänka på är att när man första gången har öppnat produkten så börjar solskyddet att brytas ned, alltså samma sak som händer efter bäst-före-datumen. En produkt med solskydd ska man inte lägga på hyllan för framtida bruka, utan den ska börja användas så fort som möjligt för bästa solskydd.  Alla våra produkter har minst 4 månaders Bäst-före-datum om inget annat anges.

Är någon av varorna testade på djur?

Nej! Inga utav våra produkter är testade på djur

Har Ahead någon hudterapeut som jag kan rådfråga?

Ja! Du är välkommen att skicka ett mail med dina frågor eller funderingar på service@ahead.se. Märkt mailet med “Fråga Hudterapeuten” så besvarar vår auktoriserade hudterapeut dig.

Utför ni några behandlingar?

VISAGE har en hudvård & skönhetssalong i Varberg där vi utför behandlingar, klicka här för att titta på vilka behandlingar vi utför. Tänk på att priset för produkterna på kliniken inte är samma som på Ahead